– Det sitter mange arbeidsgivere her. Det ligger et ansvar på dere også Arbeidsmarkedet og hva bedriftene er ute etter når de skal ansette folk var noe av det som ble diskutert på Kommunikasjonsforeningens jubileumsseminar.
Tror det snur nå: – Det er første tegnet på at vi har vekst i møte Mener vekstretorikken er på vei tilbake blant kundene.
Etter et tøft 2023 har rekrutteringsbyråene fått troen på framtiden igjen – Jeg håper vi kan fortsette vekststrategien som vi hadde planlagt for i 2023.
NRK og Schibsted er de mest attraktive som arbeidsgiver - kun to byråer inne på topp ti Det viser de siste funnene i Tefts bransjeundersøkelse: TRY og Anorak må ta til takke med henholdsvis sjette og tiende plassering.
Teft styrker seg på nye områder og har doblet arbeidskraften det siste året – Det er mange som ønsker den samme kompetansen, og det krever systematikk og effektiv fremdrift for å sikre at man faktisk lander kandidatene man har i prosess, sier Henrik Sandberg.
Større markedsavdelinger gir nye lederutfordringer Utviklingen viser at flere CMO-er vil få et langt bredere ansvarsområde.
Aldri før har noen fra markedsavdelingen blitt partner i KPMG Rådgivnings- og revisjonsselskapet KPMG gir partnerstatus til sin markeds- og kommunikasjonsdirektør.
«God kommunikasjon er en svært viktig ingrediens i vårt moderne demokrati» «Mange selskaper har sett at uten teknologene, markedsførerne og kommunikasjonsspesialistene ville de ikke klart seg gjennom krisen på samme måte», skriver daglig leder i Teft.